14. мај 2017.

Study tips - Kako popraviti ocene

Zdravo svima


Pre nego što počnem post, želim vas pitati jeste li primetili nešto novo.  Da, ako niste primetili promenila sam izgled bloga. Ukinula sam template i postavila običan šablon malo sam ga doradila i evo - došla sam do sadašnjeg izgleda. Ako vam se sviđa, napišite u komentarima. Sve u svemu, bliži se kraj školske godine. Maturantima je kraj za nedelju - dve, a nama je (barem kod mene) kraj 13. juna. I zato je vreme da popravite ocene, jer ako to ne učinite sada - nećete imati vremena da to uradite kasnije. Zato sam odlučila da vam pokažem nekoliko saveta za učenje, da bi ste ih sledili i dobili dobre ocene. Ali, da vam na vreme kažem da ovi saveti ne deluju isto kod svih osoba. Neko možda ima drugačiji način za učenje, i pomoću ovog načina ne može da nauči nešto, ali evo ja ću ih ipak podeliti sa vama. Neke od ovih znate, a za neke niste ni čuli, ali evo da vam ih podelim jer meni mnogo pomažu.

Prepisujte -  Znam da kad ovako kažem zvuči čudno, ali da - prepisujte. Uzmite jedan papir, uzmite plavu hemijsku olovku (naučno je dokazao da pomoću plave hemijske olovke najviše možeš zamaptiti) i uzmite udžbenik. Na početku nekoliko puta pročitajte tu lekciju, a zatim pokušajte da izdvojite ono najvažnije, i ne izostavljajte ono što je mnogo bitno. Nemojte izdvojiti celu lekciju već ono najvažnije, a zatim to prepišite na neki papir, i tako ćete znati o čemu se radi - brže ćete naučiti. Ako zaboravljate šta ste izdvojili, uzmite flomastere za podvlačenje (highlightere). Ako knjige nisu vaše i morate ih vraćati, podvlačite olovkom. Flomasteri za podvlačenje postoje da se kupe u bilo kojem marketu, a u mom mestu ih nema. Zato ih ima u obližnjem gradu, u malo većim marketima. Ovo neki zovu notes ili beleške, i oni ih pišu u određenoj svesci. Imaju određene hemiske i boje za sve. Na primer - formule narandžastom, definicije - rozom, glavni tekst - plavom. I oni tako ulepšaju te beleške i što je šarenije to ih više podstiče da nauče to, pa ga lakše nauče. U tome vam mogu pomoći i sticky notes, ili samolepljivi papirići.


Pronađite odgovarajuće radno mesto - Radno mesto treba biti osvetljeno, i čisto. Treba skloniti sve što će vam odvraćati pažnju, kao što su lap top ili telefon, tablet i drugo. Važno je da radno mesto bude osvetljeno, a naučnici preporučuju da svetlost bude prirodna i dopire sa desne strane. Potrudite se da učite uvek na istom mestu, neka ono bude čisto. Organizujte bojice, olovke i hemijske. Potražite neki DIY na Pinterestu ili slično. I ne, NIKAKO nemojte da učite na krevetu. Jer svi znate kako se to završi. Završi se spavanjem i buđenjem u pola noći sa činjenicom da niste ništa naučili za sutrašnji test.


Preslišavanje - Preslišavajte se kad god možete. Pre spavanje, u slobodno vreme, dok šetate, dok jedete, dok se tuširate. Okej, shvatili ste. Možete da se snimite dok čitate tu lekciju, i da u slobodno
vreme slušate to. I tako ćete brzo naučiti. Kad god naučite neku lekciju, neka vas brat, sestra, mama, tata, prijatelj presliša i videćete da li ste je naučili. To možete i samo uraditi, sa zatvorenom knjigom. Ali ne, nikako ne otvarajte knjigu jer ćete videti mnoge pojmove i mislićete da ste naučili lekciju, a u stvari ste većinu pojmova pročitali iz knjige. 


Flash cards - Ako neko ne zna šta su flash cards, to su nešto kao kartice, a na jednoj strani je napisano jedno pitanje, dok je na drugoj strani odgovor. I vi pročitate pitanje, date odgovor i proverite da li je tačno. Ovo možete raditi i sa prijateljima. Postoje mnoge aplikacije koje vam omogućuju ovo. Postoje i za računar, i za telefon. 


Organizujte svoje vreme - Organizujte svoje vreme, jer ćete samo tako stići da uradite sve na vreme. Organizujte šta ćete kada raditi, organizujte se po satima. Stići ćete da sve uradite, a ako ne stignete sve da uradite, nešto odložite za sutra,


I mislim da je to to. Ako koristite ove savete, i ako vam pomažu, ako imate neke svoje načine za učenje podelite ih sa mnom. Rada sam da čujem vaše načine za učenje. Mislim da se ne razlikuju mnogo od mojih, ali volela bih da ih čujem. Vidimo se.

Contact me:
E-mail: laadda.offical@gmail.com
We Heart It: Šehada Ljajko
Pinterest: Šehada Ljajko
Bloglovin': Šehada Ljajko
Ask.fm: Šehada Ljajko

18 коментара:

  1. Анониман14. мај 2017. 18:01

    Pre svega moram da ti kažem da ti je izgled bloga predivan i veoma mi se dopao čim sam ušla na tvoj blog. Ja nemam za sada problema sa ocenama, i nisam odavno imala talav neki problem. Uvek se trudim da sve naučim na vreme, da učim i tada kada nemamo test ili ispitivanje. Možda zbog toga i nemam problema sa tim. Naravno i ja sam dobijala ponekad ocene manje od petice i uvek sam ih na vreme popravljala, ali nije bilo ništa strašno. Kada ja učim uvek učim na nekom radnom stolu koji je osvetljen i tako mi je lakše da naučim. Nikada nisam u knjigama podvlačila markerima, jedino što podvlačim jesu naslovi lekcije i ono najglavnije, ali to podvlačim u svesci, jer na kraju školske godine mi vraćamo knjige. Zaista mislim da će ovaj post pomoći svima koji trebaju da popravljaju ocene. ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pre svega, izvini što sada odgovaram na komentar. Komentar mi je automatski bio premešten u Nepoželjne, a ne znam ni zašto. Ali sva sreća pa sam pregledala taj folder. ❤❤ Hvala ti na lepim rečima. Kad uzmemo knjige iz škole i mi moramo da ih vraćamo, ali ne uzimamo svi knjige, tako da većina ima svoje. ❤❤ U celom školovanju, sam dobila samo dve ili tri četvore, a manju ocenu nikada. Još jednom, hvala na komentaru, lepim rečima i drago mi je da ti se izgled dopao. ❤❤

      Избриши
  2. Organizacija je ključ, ali ja se nikako ne mogu natjerati na nju...

    Klaopsia - novi beauty haul, rosegal...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam. Isti slučaj i kod mene. Nekoliko meseci sam držala planer ali sam posle kraćeg perioda odustala. Jednostavno nemam mnogo velike obaveze, pa vreme organizujem u glavi.

      Избриши
  3. Još je malo ostalo do kraja, tako da su ovo sigurno dobri savjeti za preživljavanje haha. <3

    everydayema.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Thanks for comment, Nataly. Yes, time managment is the most important thing in study.

      Избриши
  5. Thank you so much!!
    This will really help me with school...
    It's getting harder but this will make it easier!

    I followed you, could you follow me back?
    http://melaniscorner.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  6. Jako korisni savjeti Šehada,poslužit će mnogima sigurno! :)

    Minnah's Life

    ОдговориИзбриши
  7. Veoma interesantan i koristan post! Ja sam uvek bila 5.00, pa ću tako i sada. Mada, moram da priznam... mrsko mi je da učim i uvek sam se izvlačila na osnovu zdravog razuma i dobro razvijenog talentraza glumu. Znam da nije dobro, ali... Planiram da lepo pogledam svoje ocene, vidim šta treba da odgovaram i ne izbegavam to, nego lepo i pošteno naučim. Zato ti hvala na savetima. Verovatno ću probati aplikaciju za flashcards, jer nije tajna da sam prilično lenja kad su u pitanju obaveze nametnute od strane drugih.

    https://anasbloggerlife.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na ovako divnom komentaru. Drago mi je da si se odlučila da pogledaš ocene i da izbegavaš izvlačenja od učenja.

      Избриши
  8. Ovu su odlični savjeti, pogotvo sada, jer se bliži kraj školske godine. Većinu ih praktikujem, a mislim da je najbolje da slušamo sami sebe, ja najbolje učim na glas i što više puta ponovim, više toga zapamtim i bolje znam :D

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
  9. Such a beautiful post, super gorgeous I love it!

    Can we follow eachother? Let me know on my blog and I will follow back immediately xo
    BLOG: GorisHelena

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na komentaru :D / Thank you for comment :D